Möte med den nya barnmorskan

Var hos den nya barnmorskan idag, hon var trevlig det var hon verkligen men jag tycker ändå att hon kunde dragit på charmen lite extra med tanke på hur otrevlig hon var när hon ringde första gången, aja.
Har bestämt mig att jag vill göra kejsarsnitt det finns ingenting som får mig att vilja ändra på det. Livrädd för en vaginalförlossning jag total vägrar att ligga och dras med den smärtan. Frågade barnmorskan idag om hur det var, om det är frivilligt eller inte. Tydligen är det INTE frivilligt, utan du måste prata med en psykolog gå på aourorasamtalet osv, sedan bedömmer dom ut ifrån vad dom tycker är lämpligt. Tycker dom att jag inte är speciellt rädd för det så kommer dom neka det. Men HALLÅ?! det är min kropp mitt val? Jag blir förbannad.. Tänker inte föda vaginalt, finns många orsaker till det. Blandannat att jag vägrar stå ut med den smärtan och sedan att jag är livrädd att svimma av smärta vilket jag brukar kunna göra då något gör riktigt ont. Tror inte att det är speciellt bra ifall jag skulle svimma vid den tidpunkten..
Vill inte ha massa kommentarer nu om vad som är bäst för barnet osv, det finns många åsikter om det där och det finns ingenting som säger att det ena är bätte än det andra. Så behåll era åsikter TACK!
Jag har gjort ett val och det är de valet jag tänker sträva efter, att ni kommenterar med något "jag vet att det inte är bra för barnet" gör mig bara förbannad eftersom ingen kan komma med varför det skulle vara dåligt. Ingenting som bevisar att det är ett dumt val.

Postat av: Sussi

Du ska göra som DU känner gumman!! Maja föddes med kejsarsnitt ...och se bara en sån liten pärla hon blev ;)) haha

2011-02-14 @ 23:07:46
Postat av: maja

JAAAAAAAAA DU SER NATTA jag föddes med kejsarsnitt....och äre nått fel på mig lixom!!!!!!!? näe precis!!!!!!!!!



Kör hårt gumman vi stöttar dig genom allt<3 puss<3

2011-02-15 @ 18:08:04
URL: http://maajaalinneaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

det lär bli bra vilket som. men varför dom säger att det är bättre att föda vaginalt är för att allt vatten som barnet har i lungorna trycks ut i samband med att du "pressar" ut ditt barn därför säger man att det är bättre. vid ett snitt så får dom oftast "suga" ut vattnet ifrån barnets lungor.

2011-02-15 @ 20:15:07
Postat av: Elina Mamma till Iszabella & Nicole

Håller med dig :) Så länge barnet kommer ut så spelar det egentligen ingen roll, och du borde kunde bestämma det. Jag har fött både vaginalt och via kejsarsnitt.

Födde största dottern vaginalt, och andra gången gick moderkakan sönder så det blev akutkejsarsnitt. Lycka till och hoppas du får igenom din vilja :)

2011-02-16 @ 21:27:10
URL: http://dien.blogg.se/
Postat av: carolina

vi är gjord för att föda vaginalt :)

2011-02-18 @ 23:01:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0