Aurorasamtalet check!

Nu har vi äntligen varit på aurorasamtalet och jag kan pusta ut ordentligt nu efter.
Vi hade ett möte bokat på Sundsvalls sjukhus så jag var uppe med tuppen för att hinna med en tidig buss in till Sundsvall för att sedan byta buss och sjukhuset. Väl på plats så hänvisar dom oss till ett väntrum där vi skulle sitta och vänta tills att dom kommer för att välkomna oss. Klockan tickar och ingen dyker upp, tillslut får jag ett samtal av hon vi skulle träffa och hon säger att hon befinner sig i Härnösand på mödravården.
Jaahapp.. ett missförstånd måste ha skett isf eftersom jag och joel hade kommit överens med våran gamla barnmorska där uppe om att vi skulle få mötet i Sundsvall istället nu när vi bytt barnmorska till söråker.
Men eftersom det är så kort tid kvar till förlossningen så fick vi en ny tid klockan elva.

Vi åkte hem ett tag och sedan bar det av till Härnösand för att få mötet avklarat. Som dom flesta vet så har jag haft en otrolig rädsla inför förlossningen och det känns som det börjar gå över nu efter att ha pratat med tjejen som höll i samtalet. Det vi kom fram till var att jag ska försöka mig på en vaginalförlossning men funkar det inte och jag känner att smärtan tar över så har jag ett "kontrakt" på kejsarsitt så allt jag behöver göra då är att säga till så får jag ett kejsarsnitt. Men vilken människa vill inte uppleva en "riktig" förlossning. Jag vill det iallafall, tror det blir en upplevelse man sent kommer glömma och lyckan efter är nog en helt annan känsla än om man skulle göra kejsarsnitt. Självklart är bådafallen lika lyckliglottade eftersom man sätter ett barn till världen. Bara hålla tummarna och hoppas på att den där smärtan inte kommer vara så farlig som man tror. Jag är en envis tjurigjävel så en förlossning tycker man att jag bör klara av. Men vi fårse, man vet aldrig förs det är dags.

Det enda jag kan tänka nu är att jag ska klara det, jag SKA klara det sen om det inte går så har jag som sagt ett kontrakt på kejsarsnitt. Hur skönt och underbart som helst känns det just nu.

Ett nytt möte bokat på Onsdag då jag ska dit igen fast nu ska jag vara på Sundsvalls sjukhus och jag hoppas hon dyker upp där nu också då. Så ska hon visa mig förlossningrummet och vi ska prata med läkare som garantera mig om att jag har mitt lilla kontrakt där så jag inte behöver oroa mig över att dom tjura på när jag väl kommer in och säger att jag inte har min egna vilja, vilket jag nu har!

Nya bilder som ni önskat! :)






Gillar att mitt hål som jag haft i naveln ser ut som en extra navel ptsshihi! :)

Postat av: Mulllaann

Finaste magen!! :) Det där klarar du gumman!!

2011-02-24 @ 13:32:59
Postat av: My

Du kommer klara de hur bra som helst :)

Kolla bara jag gjorde till å med om de :P

Lustgasen är en bra vän att ha vid sidan om en :D

2011-02-24 @ 20:08:22
URL: http://myemeliemichelle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0