Förlossningshistoria del 2

Jag frågar doktorn hur lång tid det skulle ta för den där "jävla epudralen" innan den börja kännas av. Han svarar att det tar upp till 20 minuter beroende på person till person. Jag vet inte riktigt exakt vad jag säger, men jag tror jag frågar honom något i stil med "jaha, och vad väntar du på då?"

19.00 och vattnet har gått smärtan blir mer handterbar och jag känner att jag nu kan ha väldigt bra användning utav andningen och joel. Medans jag försöker andas mig genom värkarna så får joel ge mig massage där smärtan var som värst, i svanken..

Jag har nu vid det är tillfället lärt känna lustgasen och blivit lite bättre vän med den. I början hade dom på maxeffekt på den där hemska saken, men när dom drog ner effekten på den så blev vi bästavänner. Jag spydde tre gånger och var helt borta i huvudet ett tag när jag precis fått lustgasen och innan dom dragit ner effekten. Jag hade varit väldigt arg över att den inte hjälpte mig i början och att jag bara blev ännu mer illamående. Joel pratade med någon i telefon och jag vet inte riktigt hur jag kunde veta vem han pratade med men jag visste tydligen att det var hans föräldrar som han höll kontakten med. Så av ilska på lustgasen så hälsar jag genom joel till hans pappa att han kan köra upp den där jävla lustgasen i röven. Haha, jag antar att jag var väääldiigt arg och eftersom han sagt åt mig att hålla i den hårt så gjorde jag ju det. Men fyfan, den var inte riktigt min bästavän i början.

Medans jag ligger och försöker ta mig genom värkarna så kramar jag joels hand så hårt att den nästan blev blå. Det sista jag ville  var att han skulle gå därifrån. Även om han bara skulle på toa. Han fick inte lämna mig själv där.
Han blir rörd över att se hur ont jag har och bryter ihop. Han säger att det är så svårt att se mig ha så ont och att han inte kundde göra något. Men han åter hämtar säg snabbt och försöker vara stark för att istället peppa mig.
Han sitter bredvid sängen och frågar om jag vill förlova mig med honom. Frågan gick nog inte riktigt klart in i huvudet först men tillslut förstod jag var han sa och, jaaa det vill jag, det är ju honom jag just nu håller på bilda familj med och vill leva med resten av mitt liv.

Tillslut kommer krystningsvärkarna så tätt så jag trycker på utan att någon sagt åt mig. Jag kände att något ville ut och att jag inte klarade av att hålla inne det längre...

Barnmorskan ser hur jag börjar krysta och hjälper nu till med att "peppa" mig till att ta i längre och inte ge upp så lätt.
Efter ett tag blir jag bara svagare och svagare så dom säger åt mig att släppa lustgasen och tänka på att ta i istället. Men jag som aldrig ska lyssna på någon lyssnade inte nu heller. Jag höll lika hårt i den och försökte joel ta av mig den slet jag tillbaka den. Så utan mitt medvetande så vrider hon av effekten på den så den knappt hjälper. Jag får tillbaka kraft igen och kan nu ta i lite mer. Men det räcker inte för att jag ska kunna föda något barn säger barnmorskan. Så in kommer en stor, kraftig, FET TJOCK tant. Hon kommer mot sängen och presenterar sig. Jag skiter väl fundständigt i vem du är tänkte jag. Har fullt upp, gå nu.. Men hon gick aldrig även om det var de jag önskade. Istället lägger hon sig med all hennes tyngd och kraft på min mage och försöker pressa ut barnet i magen på mig.

Det gör så ont att jag skriker åt henne att sluta men då förklarar barnmorskan att barnet måste ut nu innan den får syrebrist. Den var halvvägs ute och den måste ut. Men jag skriker åt henne igen nästa gång hon försökte lägga sig på mig att jag kan ta i själv istället. Så jag tar i så det står härliga till. Efter ett tag så säger hon att hon kan se huvudet och två sekunder senare är han ute. Klockan är nu 23:53, Jag blickar upp på joel som står som fastlimmad i golvet med världens största tårfyllda ögon. Det var riktiga glädjetårar jag såg. I andra stund ligger vårat underbara barn på mitt bröst och jag hör honom skrika för första gången. Rysningar går henom hela kroppen på mig och jag kunde inte bli lyckligare. Jag har precis fått min egna familj, mitt liv är ljusare än något annat. Jag är lycklig nu! :D

                                                                      James föddes klockan 23:53


Postat av: Malin N

Helt underbar historia gumman, jävligt bra jobbat av dig... !

2011-04-30 @ 17:01:58
Postat av: Anonym

Hur mycket vägde han och hur lång var han? Super gullig liten kille iaf:D

2011-05-01 @ 10:48:54
Postat av: Ida

Jag blir alldeles jävla rörd när jag läser detta. Helt underbart! Du är min idol, du har gjort ett helt fantastiskt jobb! Jag Älskar Dig!!!!! <3

2011-05-09 @ 18:04:19
URL: http://idahelenee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0